Tuesday, September 06, 2022

Hidup.

 Assalamualaikum w.b.t.

Lama betul tinggal blog ni. Last post bulan February. Sepanjang February - September ni, sebenarnya macam macam jadi. Yang baik, yang tak baik. Ada masa nak give up, ada masa bersemangat.

Tahun ni aku rasa tahun yang paling banyak aku "ziarah" klinik. Dari someone yang boleh kira dengan jari berapa kali je setahun sakit, jadi someone yang tiap tiap bulan "melawat" klinik. Tahun ni apa je yang tak kena - dari covid, gastrik, demam, batuk non stop, semua ada. Demam tak payah cakap la. Macam every month demam.

Cerita dengan kawan aku pasal aku asyik tak sihat. Dan dia ada bagi 2-3 sebab kenapa selalu tak sihat. Salah satunya;

"Sebab awak tak happy, Hani."

Lama aku fikir pasal hal ni. Pasal aku tak happy & aku selalu sakit. Benda ni ada betulnya jugak, aku rasa. Aku tak ingat bila last aku tidur lena. Terjaga tengah tengah malam tu dah biasa. Otak sentiasa berfikir time tidur pun dah biasa. Jadi bila tidur tak lena ni, aku jadi penat, jadi lesu.

Kena terus muhasabah diri, apa yang buat aku tak happy. 


Semoga semuanya baik baik sahaja,

nhanimzain

No comments

Post a Comment

© nhanimzain
Maira Gall