Friday, August 06, 2021

Vaccination Day : 1st Dose Alhamdulillah!

 Assalamualaikum w.b.t.

Setiap hari aku update Mysejahtera, update address, check if dapat appointment atau tak. Setiap hari asyik check benda sama, sampai ada rasa give up la aku nak check lagi dah, malas dah. Dalam masa yang sama sedih pun ada jugak, sebab tengok orang-orang sekeliling, kawan-kawan, semua dah dapat appointment untuk vaksin. Dari 23 Feb 2021 kot, aku dah register, sampailah July masih tak dapat appointment. Sedih iolls, macam nak bawak diri, tapi tengah MCO, so nak bawak diri celah mana? Duduk ontok-ontok kek ghumah, kau jangan mengada nak ke mana-mana pulak 😂

Sekali ada sehari tu, malam dalam pukul 10.20pm tu, aku dapat mesej, aku ingatkan mesej biasa, tapi aku still bukak jugak, sekali rupanya mesej tu inform suruh aku check appointment dalam Mysejahtera. Aku was was jugak, taknak berharap, takut harapan palsu semua ni 😆 Tapi aku bukak jugak la Mysejahtera & taraaaaaaaaaa ada appointment for my 1st dose in Dewan Sikamat! Punya aku happy, Allah je tau hahahaha. Sebab waktu ni, tinggal aku dengan Angah aku je belum dapat any appointment for vaccination dalam family kitorang. Terus inform dalam group, Angah aku punyalah jealous hahahahahaha 😂

Alhamdulillah, akhirnya on 14 July 2021, aku settle 1st dose. Angah aku teman aku, hantar aku pergi sana sebab aku takut if lepas injection tu aku tak boleh drive. Over kan? Padahal rumah aku dengan dewan tu bukan jauh mana pun, tapi sekali sekali kan, kena over la sikit, lepastu ada orang nak teman, haaa okaylah, ada jugak orang tangkapkan gambar aku 😂

Mula-mula sampai tu dewan tu, aku macam blur blur jugak (bila je aku tak blur?) tapi ramai je yang bantu & vaccination process tu sangat cepat okay! Aku tak sempat nak termenung, dalam 10 minit tiba-tiba siap cucuk dah. Tengah dekat observation bay tu, aku baru dapat berfikir dengan waras hahahaha, macam eh dah settle ke eh? Cepat betul! Sampai Angah aku pun terkejut bila dia nampak aku keluar dari pintu dewan tu.

Tapi 1st dose ni kan, time cucuk tu sakit okayyyyy? Mungkin sebab dah lama tak kena cucuk, haaaa tu yang tangan macam kena renjatan elektrik tu, terkejut tangan iolls yang berisi ni kah kah kah kah 😂 Lepastu memang akan rasa lenguh sangat, sakit sangat tempat injection tu. Jangan ada yang berani nak langgar tangan yang kena injection tu hahahahaha 😆Tapi untuk 2 hari je, time hari vaksin tu dengan hari esok tu. Hari ke-3 tu okay dah, so don't worry, ambik vaksin okay?

Tangan tengah sakit sakit pun, tangkap gambar is a must okayyyy? Hahahahah dalam hati macam akhirnyaaaa, dapat jugak aku bergambar lepas aku dapat vaksin, sebelum ni tolong tangkap gambar parents & Along je, so kali ni turn aku pulak muahahahahahahahha 😆 So, nak simpan 2 gambar dekat sini untuk kenangan. Alhamdulillah! Settle 1st dose!


Salam sayang,
nhanimzain

No comments

Post a Comment

© nhanimzain
Maira Gall